יום שלישי, 4 בספטמבר 2012

ערבי עם שפם


יש הרבה סוגים של שפמים, השפם שהכי 'תפס' ושנחשב כיום סממן 'היפסטרי' מובהק הוא 'השפם הערבי'.
הוא גם זה שנבחר לעטר את פניו של ה'אנגרי בירד' החדש 'אנגרי פרדי', שעוצב בהשראת סולן להקת קווין - פרדי מרקורי. 

ההכנסות מהמשחקים של 'אנגרי פרדי' יועברו ל'קרן מחקר האיידס' שהקים מרקורי, הנקראת על שמו ומעודדת וב 5 לספטמבר בכל שנה מעודדת להתחפש לזמר, לאות הזדהות עם המטרה.  

באנגלית השפם הערבי נקרא 'שפם כידון'-Handlebar mustache, בשל צורתו המזכירה כידון של אופניים.
הוא גם מכונה 'שפם ספגטי' מכיוון שהוא מזכיר את הגברים האיטלקיים המבוגרים והמטופחים להפליא, שאצלם כל שערה מסורקת ומתוחזקת בג'ל   (ג'ל מיוחד לשפם-יש דבר כזה!).
זו בוודאי הסיבה שהשפם הפך לסמל 'היפסטרי'. שפם הספגטי המטופח והמסורק למשעי יוצר ניגוד למראה ה"מוזנח" וה"לא מטופח" של ה'היפסטר' ("מצאתי את הבגד הזה זרוק בשדרה.. כלומר:  זרוק על קולב בשדרה החמישית פינת אמריקן אפארל").



 והוא גם נותן ל'היפסטר'-שהבגדים שלו בדרך כלל לא נכנסים בסקאלת הבגדים של "גבר סטרייט"- צד 'גברי' ומחוספס יותר היוצר מראה אנדרוגני וסקסי. 




אנדרוגני וסקסי אמרתם? 
בשנות ה 90 להקת 'נוער שוליים' שרו את "ציירי לך שפם" ולא ידעו שב- 2012 לצייר שפם יהפוך לאקססורי מבוקש ולמנהג של נערות צעירות ברחבי העולם, כפי שניתן לראות בתמונות המתפרסמות ברשת.

מתאים לי ?


יצאה אפילו אפליקציה אחות לאפליקציית הצילום "היפסטמאטיק" הנקראת "סטאצ'מאטיק" (סטאצ' הוא כינוי לשפם), המציעה לבחור בין שפם "כידון" לשפם "גראוצ'ו מארקס", לשפם " דאלי" ועוד.


אין סוף למה שאפשר לעשות עם שפם אחד
אין סוף למה שאפשר לעשות עם שפם אחד.
לסלבדור דאלי, אגב, יש ספר תמונות בשם "השפם של דאלי", בו הוא מצולם עם השפם שלו בוואריאציות שונות ומשונות כיאה לאמן המוטרף הזה.










לקינוח, הכנסו איתי לשיגעון האינסופי של ה'סטאצומאניה', והפעם:  טרנדים אופנתיים ושעירים שמתאימים גם לילדים,לבית, ואפילו לחיות (!).
(את התמונות ליוויתי בשורת נבחרות מתוך הסיפור הקצר של אתגר קרת "ערבי עם שפם".)

אחינועם 




 " לאוטובוס עלה ערבי עם שפם..."

"..אפילו אם לא היה בו כלום ערבי, ישר היית יכול לראות את זה לפי השפם."
פלסטר
"..שערות של שפמים של ערבים הולכות תמיד למטה בזמן ששערות של שפמים של אנשים רגילים הולכות בעיקר לצדדים."

איך לעשות את הלק המגניב הזה

 "..הערבי דיבר דיבור ערבי מתחנף כזה, עם "ב" במקום "פ", ביקש כל הזמן סליחה ונישק לי את היד, ואני נורא פחדתי שיש לו סכין של קצבים בסל ושהוא יוציא אותה וידקור אותי."



     "..אני מהטיפוסים האלה שתמיד קורים להם דברים כאלה"




"..אז הערבי אמר " סליחה, סליחה, סליחה" וכל השפם שלו דוקר לי את היד."



 "..שפמים מתיל יש להם."
Toms

"..מרוב פחד אמרתי לו " יאללה יאללה עוף לי מהעיניים, יא חתיכת מסריח. " אז הוא הלך והתיישב בסוף של האוטובוס."


"...תמיד הם מתיישבים בסוף, בשביל שכל הדרך הבנאדם יצטרך לשאול את עצמו אם הם יתגנבו אליו עם הסכין או לא."

"..להגיד עליי שאני גזען זה הדבר הכי שטותי בעולם. זה כמו להגיד על אפרסק שהוא דביל."




"..או על הלוגן שהחיים שלו בזבל. זה בכלל לא רלבנטי."

"...אין לי דעות בנושאי גזענות או פוליטיקה"





  "...כמו שאין לי דעות בנושאים כמו שוביניזם ופמיניזם.
אצלי זה עיקרון.
 בשביל דעות צריך להיות מגובש. ואני?
" מתוך "ערבי עם שפם"- אתגר קרת 




אחינועם.





































2 תגובות:

  1. חחחחח איזה פוסט שפמי ומתוק!
    אני חובבת שפמים לגמרי.
    בדיוק ראיתי לפני כמה ימים סרטים לצפייה ישירה של צ'פלין והתמוגגתי על השפם המהמם שלו.
    הוא היה משהו מיוחד.

    השבמחק
  2. מה אתגר קרת ניסה לעביר לנו באמצעות הסיפור?

    השבמחק