יום שני, 19 בנובמבר 2012

לעוף על כנפי השפירית-קולקצית גברים קיץ 2013 של בית האופנה אלכסנדר מקווין


 גבר מטופח הוא כבר מזמן אינו כינוי גנאי או "כינוי רומז",
להיפך, אין דבר 'מדליק' יותר מגבר לבנטיני פראי, מסורק למשעי, מהודק בחליפה.

העובדה שגבר בחליפה הוא מצרך נדיר במחוזותינו הופכת את החויה לסוג של 'הגשמת פנטזיה' הנותנת לנו הנשים, כבר במבט הראשון על גבר, מושג קלוש על הפוטנציאל הטמון בו. (וכשאני אומרת "פוטנציאל" אני מתכוונת לאיך אותו גבר יראה כשאנחנו תלויות על זרועו 'המחויטת'  מתחת לחופה).
               

 הקולקציה החדשה של בית האופנה היוקרתי אלכסנדר מקווין מרפררת לתקופה המכונה בתרבות  "Fin de siècle"- ("סוף המאה").

ה "Fin de siècle" היתה תקופת מעבר בין ה"Belle Époque"-("התקופה היפה")-(1914-1870), תקופה של שגשוג והתפתחות,   למלחמת העולם הראשונה.
והיא נחשבת ל"תחילת המודרניזם". 

  כיאה לתקופת מעבר וכתוצאה מהיותה כזאת ,היא אופיינה בשינויים קיצוניים במצבי הרוח שנדדו בין תחושת אופוריה ופריצת גבולות, ל-דקדנטיות,מיאוס מהחיים וחשש מהעתיד. 

הגברים "אח.. הגברים" של אותה תקופה מתוארים כמי שהסתובבו בבתי הקפה באנגליה ובפריז כ"טווסים", לבושים בחליפות, בכובעים ובמעילים מחוייטים, משרבטים במחברות את "רחשי ליבם" בציניקניות מופלאה,

אלו שהשתייכו לתנועה ה"אסתטיציסטית", כמו אוסקר ווילד למשל, היו ידועים בכך שלדש חליפתם הצמידו פרח גדול, "לבושים כדי להרשים", להיות 'נוכחים' ויפים היום "כי אולי מחר נמות".


 אווירה זו של קדושת היופי והנהנתנות, ההקפדה על הלבוש בבדים יקרים ומבריקים ובגזרות שאפיינו את התקופה, בולטים בקולקציה של מקווין.

משכו את עיני בעיקר הדפסי הכנפיים של השפיריות, המעטרים ומעשירים את החליפות,הג'קטים והמעילים, ומחליפים את הדפסי הגולגלות שהיו טרנדיים בעונה הקודמת. (והנמצאים פה ושם גם בעונה הנוכחית).

מתוך קולקצית אביב-קיץ 2013 נשים.

גם את קולקצית הנשים של מקווין מעטרים מיני חרקים, אך לקולקציית הגברים נבחרה השפירית, הנבדלת מפרפרים וחרקים אחרים בהיותה בעלת גוף ארוך ואלגנטי וזוג עיינים המסוגלות לסרוק את השטח ב-360 מעלות (מבלי לפספס אף בחורה פוטנציאלית בבר גם כשהוא אפוף עשן).
השפירית ידועה בעיקר בכנפיה הארוכות בעלות צבעים זוהרים ויפים המשמשים כצבעי אזהרה.("אחי הבחורה ליד הבר ב-30 מעלות מאיתנו,היא שלי!"). 

באמונות השונות השפירית מסמלת תקופה של שינויים ונחשבת כמי שתוביל אתכם לנתיב הנכון ותנווט אתכם מבעד לערפלי האשליה, ממש כמו מאפיין התקופה אליה מרפררת הקולקציה.














 אחינועם.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה