יום שני, 11 במרץ 2013

אין כמו במבי

 By Jean-Charles De Castelbajac
 By Jean-Charles De Castelbajac
 By Jean-Charles De Castelbajac

ציידי ארה"ב מנעו בשנת 1942 את ההקרנה הראשונה של הסרט "במבי" שהיתה אמורה להערך בעיר מיין כמחווה לפליקס זאלטן, יהודי אוסטרי שכתב את הספר המקורי, עליו מבוסס הסרט
(ומכר את זכויותיו ב5000 דולר בלבד לחברת דיסני מבלי לדעת איזו הצלחה מסחררת ורבת שנים עתידה ל "במבי")


הציידים מחו על כך שהסרט מעורר אמפתיה יתרה לחיות ומוציא ל"ספורטאים הקרובים לסביבה", כך הם כינו את עצמם.. שם רע.
by Givenchy

הם כינו את מה שהסרט "מעולל" לאנשים- 'אפקט הבמבי',
כזה שגורם לאדם להסתכל לחיה "בעיני הבמבי" שלה, להבין שגם לה יש אמא ואבא,ושגם היא יכולה להתאהב (גם כשהיא לא רוצה- ואם יש תמונת התאהבות יפה יותר מזו בה במבי פוגש את פלין תהרגו אותי).

הסרט מזכיר לנו שלא הכל קשור אלינו, או בבעלותנו, לבעלי החיים ולטבע חיים משל עצמם, לכן לא מופיעה אפילו פעם אחת דמות של בן אדם, אלא רק את כלי ההרס שהוא משתמש בהם לעיתים תכופות מידי וללא סיבה מוצדקת. 



'החוכמה' עם הדמות של במבי היא שכשאנחנו מסתכלים עליה אנחנו לא חושבים על האפקט החינוכי שלה או על זכויות בעלי החיים, אנחנו פשוט מתמוגגים ...
 By Jean-Charles De Castelbajac




ב2011 היא כיכבה בתצוגת האופנה של ג'אן צ'ארלס דה קאסטלבאג'אק  (זה שעשה לליידי גאגא את הבגד שעשוי מבובות של קרמיט)
ועוד לפני כן היא כיכבה בקמפיין היפיפה של סטלה מקרתני.





השנה "במבי נצפה" בתצוגת האופנה של ריקרדו טיסקי מעצב הבית של ג'יבאנשי, מי שהסעיר בשנה שעברה את עולם האופנה עם חולצת הטי-שרט עם הדפס הבולדוג
  טיסקי השתמש בתמונת ההתאהבות של במבי שתיארתי קודם, אבל חתך את פלין (bambi's chick) מהתמונה,וחיבר את במבי עם תמונה לא ברורה ו"פוסט מודרנית" משהו.

לא ברור לי מה הוא ניסה להעביר אבל אולי זה גם ממש לא חשוב כי כמו במבי, העיניין עם אופנה הוא שאנחנו לא חושבים מה עומד מאחוריה אלא פשוט מתמוגגים. 

אבל בכל זאת היתה לי צרימה של התמונה התמימה הזאת עם הפרוות שכיכבו השנה בכל התצוגות וגם אצל ג'יבאנשי , ועם הנעליים שלבשה הדוגמנית שהיו עשויות מעור נחש.


אני לא צדקנית, רומנטיקנית או צמחונית אבל אם יש משהו אחד שלא בא לי שיהרסו לי זה את הבמבי.
במבי בשבילי זה התמימות,  ולא בא לי שיחברו אותו לציור מודרני לא ברור ולנעלי עור נחש.
פשוט לא בא לי . ו"לא בא לי" בעידן המודרני זה הכי מנומק..

   Just BEACUSE
אחינועם. 









THE REAL BAMBI ON ICE













 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה