יום שלישי, 6 בנובמבר 2012

לא מציאות שהופכת וירטואלית - וירטואליות שהפכה למציאות

גם אני שואלת : " למה דל ריי?"
כולם מדברים על המציאות שהפכה וירטואלית,  אבל מה עם וירטואליות שהופכת למציאות?

על ילד אינטיליגנטי כמו אלק וויטל,  שלא רצה ללכת לבית ספר,  ולמרות זאת הקים עסק מצליח היו אומרים פעם שיש לו "חכמת רחוב",  מהיום אימרו "חכמת מרשתת"..  


בשיטוט אינטרנטי שגרתי, נתקלתי בתמונה של אחד הסווטשירטים של sexy sweaters.
אם לתמצת את האושר השטחי אך עילאי שהרגשתי למילה אחת באנגלית היה זה - Serendipity
- פירוש מילוני :  כשאתה מוצא משהו גדול (!)כשבכלל חיפשת דבר אחר.. (ממש כמו גילוי אמריקה ע"י כריסטופר קולומבוס :)


גם אני כמו אלפי גולשים אחרים שהוקסמו מהעיצובים, התאכזבתי לגלות שמדובר ב'הרבה עשן בלי אש'.
סנוקי
 במשך שנה כל מה שהיה זה "אש" בשדות ה'טאמבלר'-הרשת החברתית האופנתית ביותר כרגע בארה"ב. 

את האש הצית נער בן 19 בשם אלק ויטל, שפתח לשם השעשוע עמוד וירטואלי בשם  "Sexy Sweaters" ובו הוא הציג את 'מרכולתו'.

אלק: " לי או לחבר היה רעיון לעיצוב מגניב לחולצה, עשיתי גוגל על הרעיון ושמתי אותו על חולצה בפוטושופ,זהו, 2 דקות והחולצה מופיעה בבלוג שלי ב'טאמבלר"


די מהר העסק הפך רציני, היתה התעניינות גדולה בעמוד והחלו להגיע לאלק הצעות עיסקיות שמטרתן להפוך את העניין הגדול שיצר ברשת למציאות. 
היום "sexy sweaters (for sale "  הוא מותג אופנה מסחרי מתפתח, בעל פוטנציאל עצום.

אם פעם האינטרנט ניסה לדמות את החיים האמיתיים, היום הגלגל התהפך,
                      
 האינטרנט הפך למקור השראה לחיים האמיתיים

כפי שמסביר אלק:
" give me a Hype five"
hype means everything

 "האינטרנט דוחף את החברה שלנו קדימה,  אם פעם היו אומרים ״אתה מפורסם באינטרנט אבל לא בחיים האמיתיים,
היום אנשים "מפורסמים" באינטרנט מקבלים בזכות זה חוזים שמנים בחיים האמיתיים (קחו לדוג׳ את ג׳סטין ביבר)" .


אלק:"אם פעם האינטרנט נראה כמונו, היום אנחנו רוצים להראות כמוהו" ..


ואכן הרשתות החברתיות העכשוויות יותר, כמו פינטרסט, טאמבלר ואינסטגרם,המורכבות מאוספים של אימג'ים שהמשתמש מלקט משדות הרשת, מתבססות על הרעיון הזה בדיוק,

אתה רואה משהו באינטרנט שמעורר בך השראה ואומר :
"כזה אני רוצה,
ככה אני רוצה להראות,
 ככה אני רוצה לחיות  !" 

ואת הבשורה הזאת אתה מעביר הלאה, ככה אתה נדבק ומעביר את ה"מגפה", כפי שמכנה זאת מלקום גולדוול בספרו 'נקודת המפנה' שעסק בהתפשטות של אופנות, רעיונות ומסרים עוד הרבה לפני עידן האינטרנט. 

והמקור למגפה ?! ? מי יודע ? המקור אבד מזמן, והוא גם לא רלוונטי כפי שמתאר זאת גולדוול בספרו.
מה שרלוונטי הוא מי קוצר את הרווחים , הרי אף אחד לא באמת יודע מי הפיץ את התמונה,מי הגה את הרעיון,צילם את התמונה או שקד על העיצוב, המידע הזה לא רלוונטי, אימג'ים הופכים לרכוש רשת 'סימולקראי',

אז איך אפשר לקצור רווחים ממשהו שהוא לא באמת שלך?  



אלק : "החוכמה היא להעתיק את מה שאתה אוהב ומעורר בך השראה, ולעשות את זה עם סטייל: לראות דבר שקוסם לך ולקחת אותו לשלב הבא",




 אני גם מאמין שבעתיד לא יהיה העניין הזה של זכויות יוצרים כי בעידן האינטרנט הכל שייך לכולם"
זה הפייבוריט שלי!


עם גישה כמו של אלק , אך טבעי שיקומו לו מתחרים, ואכן צצו להם חנויות רשת המשתמשות באותו רעיון מוצלח unsexy sweaters- לא לבעלי לב חלש, ו sexier sweaters.















חולצה עולה 96$ וזה לא כולל משלוח אז ל'משקיענים' בלבד:  חלק מהעיצובים מוצעים כיום למכירה בעמוד שנקרא "sexy sweaters for sale"


אחינועם.






























 .

2 תגובות: